Buiteninrichting

“Binnen en buiten… bijzonder boeiend…”

De school is uitdagend voor kinderen en vraagt om creativiteit. Dezelfde uitdaging hebben we verplaatst naar het buitenterrein.
Natuur, zintuigen, creativiteit, bewegen, cultuur, zelfvertrouwen…

Klik hier voor een impressie van ons buitenterrein

Er staan prachtige, natuurlijke, duurzame speeltoestellen. De wadi is een populaire en spannende plek voor de kinderen, net al ‘de jungle’. Er is veel ruimte voor beweging, maar óók voor de natuur. Buitenspelen was nog nooit zo leuk!

De Hal

Techniekhoek

Techniekhoek jenaplanschool
Techniekhoek

Bibliotheek

We zijn bijzonder blij met onze prachtige bibliotheek. Er staan meer dan 5000 boeken in de kasten, gerangschikt op leeftijd en leesniveau. Daarnaast hebben we heel veel informatieboeken, die de kinderen kunnen lenen voor hun onderzoeks- en leervragen.

Alle boeken kunnen worden geleend door gebruik te maken van een persoonlijk leenpasje en een barcodescanner. Op die manier kunnen wij snel zien of de boeken zijn uitgeleend en wie de boeken geleend heeft.

De bibliotheek wordt onderhouden door een klein groep van vrijwilligers, bijvoorbeeld oud-ouders van de school. Er zijn uitleenmomenten waarop begeleiders aanwezig zijn om te helpen. Dat kunnen ook kinderen zijn.

Bibliotheek - jenaplanschool 't Hoge Land in Epe

Schoolwoonkamer

De schoolwoonkamer, het lokaal met de uitstraling van een woonkamer, staat centraal als werk-, verzamel- en inspiratieplek. Hier kunnen de kinderen hun activiteiten tijdens het proces laten zien.

Schoolwoonkamer_Kleine wereld-TV

De Speelzaal

Dit veelzijdige lokaal wordt gebruikt voor het bewegingsonderwijs voor onze onderbouw. Zo kunnen zij veilig binnen school kennis maken met de beginselen van sport en spel. Wandrekken, matten, toestellen, hoepels, ballen, etc.. het is allemaal aanwezig. De midden- en bovenbouw hebben bewegingsonderwijs in een reguliere sportzaal (aan de Klimtuin).

Ook wordt deze zaal gebruik door de Peuteropvang en BSO Kiddo’s om tijdens de opvang lekker te kunnen bewegen. Bijvoorbeeld als het buiten te nat of te koud is om lekker op het plein te kunnen spelen.

Verder gebruiken de leerlingen deze ruimte voor het oefenen van voordrachten, dans en andere dingen waar ze even lekker de ruimte voor nodig hebben.

Wilt u een rondleiding door onze school?

Neem contact met ons op. U bent van harte welkom!