Kiddo’s lokaal

Als school werken wij nauw samen met Koppel-Swoe. Koppel-Swoe heeft in onze school een eigen lokaal met daarin de peuterspeelzaal/-opvang en de BSO.

Kiddo’s peuterspeelzaal

Veel ouders kiezen ervoor om hun kind in de voorschoolse periode (van twee tot vier jaar) naar de peuterspeelzaal/-opvang te brengen. De overgang van huis naar school verloopt dan vaak soepeler. Kiddo’s peuterspeelzaal en peuteropvang biedt een stimulerende, veilige speelomgeving, die de thuissituatie aanvult. Meer informatie over het verschil tussen peuterspeelzaal en peuteropvang kun je hier lezen.

Wij kennen ‘onze’ kinderen en volgen hun ontwikkeling nauw door goed te observeren. Vertrouwen en veiligheid vinden we belangrijk. We bieden activiteiten en materialen aan die passen bij het kind. Daardoor kan het kind zich in zijn eigen tempo blijven ontwikkelen.

Buitenspelen vinden wij belangrijk. En dat moet op elk moment van de dag en ongeacht het weer kunnen. ‘Slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel’. Bij regen bieden we regenjassen, laarzen of paraplu’s aan. Buiten spelen is goed voor de gezondheid en kinderen bewegen meer en vaak anders dan binnen.

Vertrouwen en veiligheid vinden wij belangrijk. Ieder kind kan zich op zijn eigen tempo blijven ontwikkelen. Hier groeien kinderen.

Samenwerken met ’t Hoge Land

In ons sfeervolle lokaal met uitdagende hoeken en materialen, spelen we met stimulerende en leerzame thema’s. Die sluiten altijd aan op wat bij kinderen leeft. We werken met een vast ritme, dat in de kring besproken wordt aan de hand van onze dagritmekaarten. We sluiten zo goed aan op groep 1 en 2.

Kiddo’s peuterspeelzaal werkt regelmatig samen met de onderbouw van ’t Hoge Land. Samen worden er diverse activiteiten ondernomen. Denk hierbij aan een gezamenlijke paaslunch of het samen vieren van Sinterklaas. Ook schuiven we wel eens aan voor een mooi verhaal dat wordt voorgelezen door de kleuterjuf. Peuters spelen af en toe in de onderbouw mee, zodat straks de overstap naar de basisschool minder spannend en prettiger voor het kind verloopt.

Meer informatie over Kiddo’s peuterspeelzaal/-opvang vind je op de website van Koppel-Swoe