Buitenschoolse Opvang door Koppel-Swoe

Op onze school verzorgt Koppel-Swoe tijdens schoolweken naast peuteropvang ook de Buitenschoolse Opvang (BSO). Kiddo’s BSO is op maandag van 15.00 tot 18.00 uur, op dinsdag van 12.15 tot 18.00 uur en op donderdag van 12.15 tot 18.00 uur. Bij interesse op andere dagen bestaat de mogelijkheid van extra openstelling bij Kiddo’s. De opvang op woensdag- en vrijdagmiddag en in schoolvakanties vindt in principe plaats op BSO Kierewam. Koppel-Swoe vertelt je hieronder graag meer over de BSO.

Kiddo’s BSO

BSO is opvang na schooltijd voor kinderen in de basisschoolleeftijd, dus vanaf 4 tot einde basisschool. Op Jenaplanschool ’t Hoge Land is een gezellig BSO-lokaal gecreëerd waar voornamelijk kinderen van deze school worden opgevangen. Ook maken we gebruik van het prachtige buitenspeelterrein en de gymzaal van de school.

Zo kan ieder kind op zijn of haar eigen wijze binnen of buiten ontspannen na een schooldag. Bijvoorbeeld door lekker buiten te spelen na een dag binnen zitten. Liever even rustig bijkomen? Dat is ook geen probleem. Op onze bank kunnen kinderen luieren of een (strip)boekje lezen. En boven is er zelfs een speelzolder waar ze zich in alle rust kunnen terugtrekken. Voor de kinderen die nog niet klaar zijn met het ontdekken van de wereld om zich heen bedenken we (samen met de kinderen) leuke, uitdagende activiteiten.

Ieder kind mag er zijn en willen we blij naar huis laten gaan!

BSO Kiddo's Epe

Praktische zaken

Iedere dinsdagmiddag wordt er een sportactiviteit georganiseerd in de nabijgelegen gymzaal onder leiding van een pedagogisch (sport)medewerker van Koppel. Als kinderen dat leuk vinden, kunnen ze daaraan deelnemen.

Kinderen uit groep 1 en 2 worden door de pedagogisch medewerker opgehaald uit de groep. De andere kinderen komen zelfstandig als ze op ‘t Hoge Land zitten of worden lopend, met de fiets of met de Koppel-bus (gratis) opgehaald van hun school.

We werken (veelal) met vaste gezichten op de BSO. Dat is prettig voor kinderen. Het maakt de opvang vertrouwd, fijn en gezellig. We kennen kinderen echt en door de grootte van de groep is er voldoende ruimte en aandacht voor ieder kind. Ieder kind mag er zijn en willen we blij naar huis laten gaan!

Meer informatie over Kiddo’s BSO vind je op de website van Koppel-Swoe.