Gezonde school

We hanteren een schoolbeleid waardoor kinderen zich veilig en fijn voelen op onze school.

De school heeft als primaire taak om kinderen verder te helpen in hun ontwikkeling; daar hoort ook voeding en gezondheid bij. Zo doen wij bijvoorbeeld mee aan het gesubsidieerde schoolfruitprogramma EU-Schoolfruit, waardoor kinderen leren verschillende soorten fruit en groentes te eten.

Met EU-Schoolfruit ontvangen scholen 20 weken gratis groente en fruit voor alle kinderen. Dit stimuleert kinderen samen groente en fruit te eten in de klas!

Daarnaast hebben we afspraken over wat de kinderen trakteren op school.

Ook wordt er gekookt en gebakken met de kinderen. We maken de kinderen bewust van gezonde voeding.

Wij hebben ook een rookvrij schoolplein.

Dit zijn een paar voorbeelden van de vele dingen waarmee wij hopen te zorgen voor actieve en gezonde kinderen. Wij zijn continu bezig met het creëren van een veilige schoolomgeving, een fris klimaat én hebben we aandacht voor de persoonlijke en sociale ontwikkeling van de kinderen. Dit vinden wij belangrijk, omdat het allemaal bijdraagt aan een gezondere leefstijl, betere schoolprestaties en minder schooluitval.

Gezonde School is een samenwerking tussen diverse landelijke organisaties.
Meer weten over (het vignet) Gezonde School? Kijk dan op www.gezondeschool.nl.